Plantenbak van 120 x 40 cm wordt gevuld met aarde. Ik doe 2 zakken aarde van 60 liter elk in de bak. Hoe hoog staat de aarde nu in de bak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
9.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel even alle maten van de bak opgeven: L x H x D

Antwoorden (3)

Misschien moet je ook even de hoogte van de plantenbak opmeten........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oppervlakte van de bak is ongeveer een halve vierkante meter.
Dat betekent iedere twee cm grond is 10 l.
je hebt 120 l grond, delen door tien = 12 x 2= 24 cm hoog.
Alles is maar ongeveer, mogelijk zijn je bakmaten aan de buitenkant gemeten, dus gaat de dikte van de wand er nog van de inhoud af, bij een houten bak is dat zo 10 tot 20 l.
Dus komt je grond nog wat hoger.
let op een zak van 60 l. zit vaak minder dan 60 l. grond in, Het is namelijk de vulinhoud, dus gevuld met losse grond.
60 l. zijn 6 emmers met grond !
Vaak kom je niet verder dan 5 emmers of zelfs minder.
Dus schat ik de hoogte van de grond op 20 tot 25 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het antwoord is 25. voor 1 cm hebben we 40 x 120=4800 cm aarde nodig, we hebben 2 zakjes van 60 liter aarde gekocht dus 120000 cl
dus 120000 : 4800 = 25 = hoogte.