Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke verf kan ik het beste gebruiken als basis om een terracotta bloempot te verven?

Ik heb een aantal standaard terracotta bloempotten. Deze heb ik al een keer opgeschuurd (wat bijna niet gaat omdat het zo egaal is) en geverfd met standaard grondverf, en daarna versierd met normale acrylverf. Daarna overgeschilderd met buitenbeits. Echter, de grondverf bladdert af. Hoe kan ik het beste deze potten verven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
32.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

We hebben hier enige ervaring met het beschilderen van dakpannen en stenen bloempotten.
We gebruiken witte grondverf op waterbasis ( acryl)
Daar moet jouw probleem zitten!
Als het klaar is, nemen we een spuitbus, acryl blanke lak, dus geen buitenbeits, maar heb met buitenbeits er overheen geen ervaring.
Moet natuurlijk ook watergedragen beits zijn!

De zo bewerkte dakpannen en bloempotten, blijven buiten vele jaren goed en bladderen nooit af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet ze eerst goed schoonmaken en dat kan je doen met een oplossing van 1 deel bleekwater en 9 delen water.eventueel een staalborstel gebruiken zodat alles er af is dan met schoon water goed naspoelen en laten drogen je kan ze dan verven met muurverf voor buiten maar ook met acrylverf op waterbasis waar wat pva-lijm doorheen gemengd is (1 deel pva op 2 delen verf) want terracotta ademd en door grondverf te gebruiken stikken ze en gaat de verf bladeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding