Wat gebeurt er met het terrein en gebouwen van de Floriade na sluiting as zondag.

Er staan voor miljoenen euro's aan gebouwen en dat voor een half jaar Floriade?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Bij het ontwerp en de aanleg van de Floriade is nadrukkelijk rekening gehouden met de nabestemming van het gebied,
Venlo GreenPark: een duurzaam bedrijventerrein in het groen.
Kennis en kunde op het gebied van agribusiness komen hier samen.
Venlo GreenPark is het werklandschap van de toekomst, een gebied waar werken en recreëren in het groen hand
in hand gaan.

Na de Floriade zal de Innovatoren (een ontwerp van Jo Coenen & Co Architekten) zich verder ontwikkelen tot
een broedplaats voor innovatie in de agri-sector. De Innovatoren wordt een plek waar zowel onderwijs- en
onderzoeksinstellingen als innovatieve en/of zich op duurzaamheid richtende bedrijven een inspirerende omgeving kunnen vinden.

Villa Flora gaat na de Floriade een toekomst tegemoet als een duurzaam kantoorgebouw annex expositieruimte.
Het door Jón Kristinsson ontworpen glazen gebouw geldt als een schoolvoorbeeld van duurzaamheid en het epicentrum
van de cradle-to-cradle© uitgangspunten die Venlo als eerste regio ter wereld ondertekende.

Een ander duurzaam gebouw dat een plek krijgt op Venlo GreenPark is het regiokantoor van Enexis.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.floriade.nl/data/floriade/downloads/item177-factsheet-tekst-nedlowres-pdf.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit de webpagina van Wikipedia:

(...) Ontwikkeling na 2012
Venlo Greenpark is onderdeel van het regionale samenwerkingsverband Klavertje 4. Daarin neemt het gebied een prominente rol in met betrekking tot duurzame ontwikkeling van bedrijventerreinen.
Na afloop van de Floriade zullen de permanente gebouwen Villa Flora en Innovatoren blijven staan, waarbij de ruimte, die in 2012 worden bezet door tijdelijke paviljoens, wordt omgevormd tot duurzame permanente bebouwing. Daarbij is een rol weggelegd voor bedrijven die op innovatieve en duurzame wijze werkzaam zijn in de agribusiness.
Als projectontwikkelaar treedt een werkmaatschappij van enkele overheden op onder de naam Development Company Greenport Venlo (DCGV), die ook betrokken is bij de gehele ontwikkeling van het gebied Klavertje 4. (...)