Moet ik de anemonen terug snoeien?

Mijn witte anemoon is uiigebloeit, als ik hem terug zou snoeien, krijg ik volgend jaar dan een mooiere plant?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
14K

Het beste antwoord

nee, in dit stadium heeft terugsnoeien geen zin; de plant is nu klaar om af te sterven en in winterrust te gaan.
als je het een netter gezicht vindt kan je de plant zodra deze afgestorven is terugknippen, maar het is beter dit pas in het voorjaar te doen, zodat lieveheersbeestjes en andere insekten een overwinteringsplekje hebben.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Anemonen die knolletjes in de grond hebben, laat je afsterven/ geel worden. ( knolgewas)

De vaste plant Anemoon, heeft na zijn bloei nog geruime tijd groen blad, dat mag je er nooit afknippen!!
Dat groene blad heeft nog steeds een belangrijke functie, het maakt de plant sterker voor volgend jaar, hij groeit zelfs nog wat!