Is deze naaldboom (zie foto) verdroogd of ziek of is dit normaal?

Geplant in augustus, eerste weken veel water gegeven tot het weer begon te regenen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3K

Het beste antwoord

Deze tranenden heeft een groeistoornis gehad, mogelijk al voor de tijd dat je hem kocht.
Hij was mogelijk door de pot heen geworteld en losgetrokken om hem te verkopen.
Of hij heeft een tijdje te droog gestaan, wat heel goed kan bij een plant in een pot, maar dan wel voordat jij hem kocht.
Wintergroene bomen, gaan nooit slap hangen bij te kort aan water, maar stoten weken later, soms pas 2 maanden later, een deel van hun bladeren/ naalden af.
Eigenlijk is dat een goed teken.
Het betekent dat de boom aan het herstellen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super Ed, ik hoopte al dat jij online zou komen, volgens mij kan ik dan de vraag direct weer sluiten ;-) Gewoon laten staan dus de boom? (ps, nu weet ik misschien ook waarom we de boom voor de helft van het geld kregen :-( )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je weet toch wel dat het een hele grote boom wordt?
Wel heel erg mooi en het duurt wel even hoor;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor gewoon laten staan, mogelijk kan je de gele naalden er al uit schudden, anders wel over een tijdje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, wij vinden hem ook supermooi. Ik ga er van uit dat hij langzaam groeit, en dan kunnen we er een hele tijd van genieten ;-)
Dankje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja, en nu weet ik ook nog hoe hij heet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weymouthden of wel de Pinus strobus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed 's the best :-)