hoe oud wordt een mol?

En heeft ie een geheugen? Komtie terug in mijn tuin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij mij leven de meeste mollen tot ze in de val lopen, en dat is niet heel lang...

Het beste antwoord

Ja een mol heeft geheugen. Vriendelijk je oor aan zijn zieltje te luister leggen zal niet gaan. Persoonlijk heb ik die ervaring. Wat bij mij heeft geholpen is zijn hele gangenstelsel onder water zetten. Na dat "verzoek op te krassen" heb ik geen gangen of molshopen meer gehad. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een mol wordt gemiddeld drie jaar oud.
Wetenschappelijk is aangetoond dat een mol zich niet snel laat verjagen. Je kunt het proberen tegen te houden dat hij terugkomt door de aanplant van Keizerskronen of Kruisbladwolfsmelk. Beide soorten planten verspreiden een geur waar de mol niet van houdt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
keizerskronen zijn heel mooi, maar zo duur...
Sedert dat wij van die kinderwindmolentjes hier en daar in de tuin staan hebben, hebben wij geen mollen meer gezien. De mollen houden niet van het lawaai als ze draaien, denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mol is gemiddeld 3 jaar oud, maar hij kan ook de 7 jaar halen.