Wat is de naam van deze nachtvlinder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer bijzonder dat je deze prachtige vlinder hebt mogen zien!

Het beste antwoord

Ik vond toevallig onlangs een grote ligusterpijlstaartrups in mijn tuin en ben gaan zoeken op internet. Dit blijkt de vlinder te zijn.
De Pijlstaartvlinders, dus.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om precies te zijn: de 'Ligusterpijlstaartvlinder', dus.
Als rups is hij ook mooi en indrukwekkend om te zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Das lekker snel. Dank. Denk inderdaad dat dit hem is. Was al gaan kijken op Google bij plaatjes maar ik kon niks vinden wat er op leek. Maar met de naam erbij krijg ik meer foto's die er op lijken. Hij is wel groot hoor. Had nooit zo iets gezien. Die rups was ook zeker een joekel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die rups was idd erg groot en mooi van kleur (appeltjesgroen). Ik had nog nooit zo'n grote gezien. Ik heb 'm in een emmer met aarde en bladgroen gedaan en hij is nu ondergronds aan het 'poppen'. Ben benieuwd of ik nog een vlinder te zien krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh wat is ook die rups prachtig!
En wat een schutkleur!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed, is dit een normaal verschijnsel in ons land? Ik heb zo'n rups namelijk nog nooit eerder waargenomen en ben toch al aardig op leeftijd.