Mijn oleander krijgt bruine bladeren en die vallen af hoe komt dat?

Mijn oleander staat nog volop in bloei maar hij krijgt nu allemaal bruine bladeren en die vallen af ook een aantal knoppen worden zwart en verdrogen voordat ze zijn uitgekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
21.8K

Antwoorden (2)

Deze symptomen komen meestal voor als de oleander te weinig vocht krijgt. Op warme dagen heeft een volwassen oleander wel 10 liter per dag nodig, maar pas op dat de wortels niet verzuipen. Het water moet dus goed kunnen wegvloeien.

Bij te weinig vocht kleuren de bladeren geel, met bruine vlekken.

Zorg ook voor een goede bemesting. Zie verder de website in de bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na een groeistoornis door b.v. de hitte van enige weken terug, probeert de plant het evenwicht te herstellen, tussen de hoeveelheid water en voeding die het nodig heeft en de hoeveelheid die hij krijgt.
Door een deel van zijn blad af te stoten, hoeft hij minder blad te onderhouden.
Het is dus een reactie op een slechte periode.