Groeit deze plant met mooie witte bloemen langs ons greppeltje daar wild of is ie er geplant?

Hoe heet ie en hoe moet ik hem verzorgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is een Duizendknoop.
Vroeger Polygonum cuspidatum) genoemd, maar tegenwoordig , Fallopia japonica.
De meestvoorkomende soort is de Japanse Reuzenduizendknoop, die soms geplant is, maar soms met grond wordt aangevoerd, waar wortels van deze plant in zitten.
Normaal gesproken wordt de soort 2 tot bijna 3 m. hoog.
Die bij jou is mogelijk een keertje afgeknipt en daardoor minder hoog.
Zoniet, dan is het een van de velen andere soorten duizendknopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ie tegenwoordig Fallopia heet, is het dan familie van de bruidssluier?
Of familie van de duizendknoop met rode aartjes, zoals mijn Persicaria bistorta superba?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor allemaal het zelfde.
Vroeger was het allemaal Polygonum en tegen die tijd dat je de naam kon onthouden, kwam er weer een nieuwe naam.
pffffffff en Fallopia is fam. van de bruidsluier, heel goed te zien nu hij staat te bloeien.