de ziekte vuur in een hibiscus

de tuinman heeft vuur in een hibiscus ontdekt en heeft de plant eruit gehaald,kan ik op dezelfde plek een nieuwe zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2K

Het beste antwoord

ik ben mijn tuinboeken ingedoken, en daarin wordt het afgeraden, omdat de sporen van de schimmel lang in de grond kunnen overleven.
wat wel kan is je grond eerst goed ontsmetten op die plek.
mijn tuinboek noemt het middel 'brassicol', maar daar kunnen ze je in een goed tuincentrum vast meer over vertellen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brassicol was vroeger algemeen om bloembollen te ontsmetten voor ze de grond in gingen, maar of dit nog in de handel is?
+1

Andere antwoorden (1)

Het moet mogelijk zijn als je met planten veel potgrond gebruikt en de plant goed nat houd.