Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik doen zodat mijn grasveld volledig begroeid is?

een stuk van mijn grasveld blijft hardnekkig onbegroeid. Het gaat over een strook van ongeveer 50 cm, aan één stuk dus. alles ervoor en erachter groeit wel stevig.
Ik heb er al enkele keren vers zaad op gedaan, ook verschillende soorten zaad maar zonder resultaat. De strook krijgt evenveel regen, zon, schaduw als al de rest errond. Dus het is niet echt te begrijpen.
Wat kan ik doen om een vol grasveld te krijgen?

11 jaar geleden
in: Tuin
629
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loopt er iets onderdoor van een pijp of stroomkabels ofzo ? Want in dat geval zal er vermoedelijk nooit gras gaan groeien, wat je ook probeert.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Snij reten uit een donorgebied en plaats die in de kale plek. Daarna alle reten opnieuw inzaaien. Groeit sneller vol dan een grote plek.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
prima idee!

Andere antwoorden (2)

Je zal wat dieper moeten dan zaad: Pak een spade, en spit de grond los. Zit je op de zandgronden? Meng dan wat ruf erdoor. Een handvol koemest korrels erbij. Aanharken en graszaad erdoor harken. Dan kan je kiezen: Beregenen of de natuur laten besluiten wanneer het tijd is om zaad te laten kiemen. Bij beregenen moet je het gras de eerste 2-4 weken water geven als het een paar dagen niet regent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het goed los maken van de grond en het daarna weer aantrappen en egaliseren, zou ik in dit geval met graszoden werken.
Dat ziet er in het begin wel lelijk uit, maar kaal is erger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding