Hoe krijg ik mijn tuinstoel ingeklapt?

het betreft zo'n kunststof exemplaar; het gedeelte tussen de zitting en de leuning werkt niet mee.

Rieneke1
11 jaar geleden
in: Tuin
11.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met zo'n hoge rugleuning? Daar heb ik ook altijd ruzie mee.
Ik doe altijd de armleuningen omhoog, dan zet ik hem op zn achterpoten en dan stamp ik hem een paar keer op de grond in verschillende standjes en drukmethodes....
Ondingen...
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je een foto van het model? :) voor nader advies.

Het beste antwoord

Bij het soort stoelen wat ik heb ga je juist aan de achterkant staan, nadat je eerst de armleuningen omhoog gezet hebt. Dan trek je de rugleuning naar boven en duwt vervolgens de stoel op de achterpoten naar beneden. Dan klapt ie bijna vanzelf naar binnen.

Toegevoegd na 13 minuten:
En als het omhoog trekken van de rugleuning niet lukt, dan zet je je voet op de dwarslat tussen de achterpoten om daarmee kracht erop te zetten.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Soms zit er nog een plastic hendeltje dat je even omhoog moet zetten.
In iedergeval is grof geweld tot op zekere hoogte geen oplossing! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
geen hendeltje helaas, maar hij staat al jaren in deze stand.
geweld heb ik tot op zekere hoogte geprobeerd, maar nee :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hè, mss een beetje olijf/zonnebloem/kruipolie in het knikpuntje druppelen...mss zit het wel wat vastgeroest....ook al is het plastic.
Ik heb dit ook onlangs gehad Rieneke.
Mijn man klapte de stoel tot zover het kon en gaf met zijn voet een tik tegen de achterste poten en toen ging de stoel wel in elkaar.
Misschien werkt dit bij jouw stoel ook zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet voor de tuinstoel gaan staan en de rugleuning beetpakken zodat de stoel op de achterste poten steunt. Vervolgens een trap geven tegen de sport tussen de voorpoten.
Daardoor schiet een soort plastic scharnier in de geleider die in de achterpoten loopt. Als je dezelfde stoelen hebt zie je wat ik bedoel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk moet u de zitting aan de voor- of achterkant een beetje optillen zodat de vergrendeling vrijkomt.