hoe moet ik meer stekjes maken? ik weet niet zeker hoe het moet. er zijn verschillende manieren maar ik weet niet welke het beste is.

ik wil meer stekjes maken. maar ik heb geen idee hoe dat moet. ik bedoel gebruiken.

ik weet het niet zeker maar volgens mij moet ik een blaadje afhalen en in een bakje water doen. of moet dat anders?

alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Sommige planten kan je inderdaad met bladstek vermeerderen en voor andere heb je okselscheuten nodig. Het best kan je een stek-kasje gebruiken met potgrond of stekgrond. Niet elke plant laat zich even gemakkelijk stekken, raadpleeg eventueel een goed plantenboek of internet.

Veel soorten vetplanten kan je inderdaad stekken met een blaadje van de plant. Echter niet in water, maar droog op een schoteltje. Na enige maanden ( soms nog langer) komen er aan het blaadje kleine worteltjes en later ook blaadjes. Maar er zijn zeer veel soorten vetplanten en niet alle soorten kan je zo stekken. De soort op de foto ken ik zelf niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100