Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe grote regenton heb ik nodig?

ik wil graag een regenton die het water van de schuur opvangt,maar hoe grote ton heb ik nodig? En waar moet ik op letten als ik een ton koop

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt om er één te plaatsen, maar anders kun je al snel een standaardmaat nemen. Het water kun je gebruiken om je auto mee te wassen, plantjes water mee te geven, etc.

Waar je op wilt letten? Als je een houten neemt heb je meer onderhoud dan bijvoorbeeld een van plastic. Wil je hem kunnen verplaatsen als hij half vol zit? Wil je er een afvoer bij maken zodat hij niet overloopt? Wil je een design of juist niet?

Ik heb een linkje erbij gezet zodat je wat kan snuffelen voor ideeën.

Succes,
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed hoor: +
Castle
11 jaar geleden
Dank je ;)
Als regenopvang is een IBC (In Bulk Container) zeer geschikt.
Dat is een container met een metalen frame rond en onderaan voorzien van een aftapkraan.
Die kunnen 1000 Liter bevatten en zijn dikwijls 2 de hands te koop voor € 50 a € 100, soms al voor € 15.
U kan die ook op een verhoog zetten zodat u druk kan opbouwen om bv uw tuin te besproeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tip! Wel goed schoon maken - bij ons ging de halve tuin dood.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding