Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze komkommerplant heeft rare plekjes kunnen we de komkommers nu nog eten?

heeft de plant een ziekte en moet ik hem er uit halen of is er niets aan de hand en kunnen de komkommers gewoon gegeten worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

wittige plekjes op het blad misschien?
dat zou meeldauw kunnen zijn.
de komkommers kan je gerust nog opeten.
het blad van mijn komkommer ziet er ook niet echt meer uit, maar heb er zonet nog een in de sla gedaan, heerlijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie nu je foto, en het lijkt me idd meeldauw.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je snelle antwoord. Wanneer weet je dat de komkommers goed zijn? onze komkommers zijn aan een kant al heel dik en aan de andere kant nog heel dun.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik heb snackkomkommers, en ik pluk ze als ze dik genoeg zijn, of soms wacht ik nog een paar dagen, net hoe het uitkomt.
in jouw geval zou ik zeggen; proef er eens een, dan weet je meer.
smakelijk!

Andere antwoorden (2)

Ja zeker. Vroeger had men niet anders. Ze noemen dat biologisch geteeld. Dus zonder bestrijdingsmiddel tegen ziektes en beestjes. tegenwoordig moet Alles perfect zijn dus zie je geen vlekjes meer in de supermarkt of groenteboer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadat de komkommerplant, zijn eerste komkommers heeft gegeven, gaat de groei er een beetje uit, bladeren worden kleiner, enkele worden al geel.
Op dat moment, komt er vrijwel altijd de schimmelziekte meeldauw in.
Komkommers, maar ook tomaten, moet je regelmatig mesten en water geven, zodat ze goed aan de groei blijven, dan stel je de meeldauw ook uit tot de herfst.
Geef ze nu eerst vloeibare organische mest, dat werkt snel, over een paar weken, gewone organische mest( culterra)
En veel water, niet wachten tot ze slap hangen, dan krijg je nog meer meeldauw.
De vruchten zelf blijven goed eetbaar, ook de smaak blijft het zelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding