Ik woon in een huis van de gemeente, nu wil de gemeente een stuk van mijn tuin betrekken bij nieuwbouw. Mag ik al mijn tuinafval dumpen op die plek?

Toegevoegd na 17 minuten:
Een toevoeging, omdat ik merk dat de situatie niet duidelijk is. Ik woon anti-kraak en betaal geen huur. De gemeente heeft met de anti-kraak instelling een overeenkomst afgesloten dat ik alleen g/w/e betaal. De gemeente heeft dus het recht om "mijn tuin" te verkleinen voor nieuwbouw. Nu wil ik 'mijn tuin' wel een beetje netjes houden, mag ik mijn tuinafval (geloof me, het is veel en een lange tijd niet onderhouden geweest) op die plek leggen dat de gemeente wil gebruiken voor de nieuwbouw?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

je hebt een huurovereenkomst met (en je betaalt huur aan) de gemeente? dan moet de gemeente met jou overleggen over dat stukje grond wat je zal kwijtraken.
daar kun je bijvoorbeeld huurverlaging voor vragen.
betaal je geen huur en/of heb je geen (huur)overeenkomst, hoeft de gemeente niet echt rekening met je te houden.

wat je met je tuinafval moet doen heb je van je vader en moeder geleerd. die vraag is niet slim en het antwoord weet je zelf. waarom zou je trouwens niet gewoon in een compostton doen en volgend jaar voor je tuin gebruiken als mest?

Toegevoegd na 13 minuten:
na je toelichting over je woonsituatie:
ik neem aan dat je *uitgebreide* woon-instructies hebt gehad van de kraakwacht. en dat je die gelezen hebt. heb je vanuit je contract met de kraakwacht de verplichting om de tuin schoon te maken? of vind je zelf dat je dat moet doen?

de enige manier waarop jij je *organische* afval in de tuin kwijt kan zonder vragen of zo is door het meteen onder te werken.

afval mag je, in welke vorm en van welke herkomst dan ook, dumpen.
het woord heeft al een negatieve klank. ook in jouw situatie klinkt het niet mooier. neem maar eens contact op met je kraakwacht.

Toegevoegd na 19 minuten:
**afval mag je, in welke vorm en van welke herkomst dan ook, dumpen. **

moet zijn:
afval mag je, in welke vorm en van welke herkomst dan ook, **nooit** dumpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als die grond nog van jouw is dan kan niemand je tegenhouden. Zolang je het bij echt tuinafval houdt vind ik het niet zo'n probleem omdat de grond waarschijnlijk toch nog bouwrijp moet worden gemaakt. Als je grofvuil of andere rotzooi gaat dumpen dan zou ik het asociaal vinden.

Als de grond al van de gemeente is, dan mag het niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter verduidelijking; met "Als die grond nog van jouw is" bedoel ik dat deze nog steeds onderdeel is van je tuin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook in je eigen tuin mag je niets "dumpen". je kunt bijv. niet zo maar een composteringsbedijfje beginnen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een composteringsbedrijfje is wat anders dan afval uit eigen tuin ergens in je tuin neerleggen. en ik zie dus niet in dat je dat afval (Let op, alleen echt tuinafval, uit eigen tuin), wat je bij zo ongeveer iedere gemeente gratis mag inleveren, niet op een stuk grond mag neerleggen, dat nu bij je tuin hoort (Let op, geen openbaar groen of andermans grond), waarvan je weet dat de gemeente er toch gaat rooien en weet ik niet wat al gaat doen om de grond bouwrijp te maken.
burgos
11 jaar geleden
Misschien stiekem??