Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik naar een ander land ga en daar zaden mee naartoe neem van bijvoorbeeld bloemen en groentes, kan dat dan gevolgen hebben voor de natuur daar?

Wat zouden gevolgen kunnen zijn en valt het mee of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
873

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Landen als Australië laten niets toe op dit gebied en zijn er heel erg streng in! ( Hoge boete!)
Maar informeer naar de mogelijkheden in het land waar je heen wilt gaan, wat is toegestaan.
De gevolgen van bepaalde planten in een andere natuur, kunnen rampzalig zijn.
Denk hier bij aan het Jacobskruiskruid dat hier bewust is heen gebracht, voor de mooie bloemetjes, maar waar inmiddels al veel koeien aan dood zijn gegaan.
Ook hebben we hier veel akkeronkruiden, die uit een ander land komen en waar onze boeren niet blij mee zijn.

Wat altijd wordt vergeten, dat onze tuinen vol staan, met voor een groot deel, onkruiden uit andere landen!
Dat nog jaarlijks, nieuwe plantensoorten uit andere landen via de kwekers hier in de handel komen.

Maar ons land kent nog een winter, zodat veel nieuwelingen, als ze uit een tuin ontsnappen de vrije natuur in, gewoon dood vriezen.
Andersom is veel linker, omdat het in het buitenland waar onze planten komen, de groeiomstandigheden vaak veel gunstiger zijn.
Dan kunnen de nieuwkomers een echte ramp worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben op de hoogte dat het opletten is. Ik zal proberen er voorzichtig mee te zijn.

Andere antwoorden (2)

jazeker, kijk in nederland naar de japanse duizendknoop.
het is een exoot die hier niet hoort, maar het prima doet.
de halve wijk hier is er van vergeven.
insecten vinden de plant totaal niet interessant, en bijgevolg hebben vogels er ook niets te zoeken.
een veld met deze planten is ecologisch gezien een woestenij.
de duizendknoop is slechts een voorbeeld uit vele.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de bloeiende Japanse Reuzenduizendknoop, komen heel veel insecten op af, vooral heel veel soorten vliegen m zweefvliegen, bijen en ja zelfs wespen! ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
dat zou kunnen ed, maar ik heb het hier over de gewone japanse duizendknoop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_duizendknoop
in australie wordt liguster als onkruid gezien, mag je ook niet in je tuin hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding