Hoe kan ik effectief de wortelopslag van vleugelnootbomen bestrijden?

Langs de weg heeft de gemeente zo'n 20 jaar geleden vleugelnootbomen gezet. Deze bomen staan slechts 2 meter van mijn erf en de bestrating van mijn oprit komt omhoog door opdrukkende wortels. In de aangrenzende achtertuin komen overal scheuten op.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Die kan je niet zo maar bestrijden, alleen de wortels opgraven en afkappen.
Dit zal je de rest van je leven telkens weer moeten doen, want ze gaan door en door en door....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zal dit de waarheid zijn.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij, moet niet jij, maar de gemeente dat doen.
In het uiterste geval zullen die bomen moeten rooien.