Waarom kan een vlinder urenlang op t shirt zitten?

Vanmorgen is er toen ik in de serre was een vlinder op mijn t shirt gaan zitten wat ik ook doe hij blijft zitten.
HIj zit er al uren op en ik kan bewegen wat ik wil doen wat ik wil.
Zelfs in de buurt van een ventilator etc.
Hij blijft zitten, en af en toe zie ik dat hij zich verplaatst. Mijn t shirt is aqua blauw.
Zijn vleugels heeft hij gesloten.
Waarom doet hij dit?
Is het de kleur?

Toegevoegd na 5 uur:
HIj heeft van half elf tot ongeveer drie uur op mijn t.shirt gezeten .
Op een bepaald moment zat hij bijna boven in mijn nek.telkens verder daarna is hij weg gevlogen maar was enorm onrustig.
Zit nu nog in de serre ergens en vliegt niet naar buiten.
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

11 jaar geleden
in: Tuin
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat grappig! Ben benieuwd naar de antwoorden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Jammer dat niemand het antwoord weet,het is ook niet te vinden op internet! Als ze slapen houden ze de vleugels gesloten maar je zegt dat ze zich ook verplaatste dus dat zal het niet geweest zijn en zolang slapen vlinders ook niet. Ik zou het toch moeten weten maar ik heb nog nooit 4,5 uur op een T Shirt gezeten ;-) Misschien voelde ze zich niet lekker of was erg geschrokken ergens van? Is ze nog steeds in de serre of uiteindelijk toch naar buiten gefladderd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh zie net dat eddijst wel een antwoord heeft gegeven jammer genoeg niet zo'n vrolijk :-(

Antwoorden (1)

Mogelijk heeft de vlinder al gepaard en zijn er eitjes af gezet.
Dan zit zijn/ haar taak er op en gaan veel soorten kort daarna dood.
Vlinders kunnen bepaalde kleuren wel zien en mogelijk is de kleur van je T shirt voor hem/ haar aantrekkelijk.
Het niet meer weg vliegen heeft dus mogelijk te maken met het naderende einde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor de verandering ;-)
Jammer dat het zo'n naar antwoord is :-( Weet je een goede site over het gedrag van vlinders?
Vast wel ;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlindernet Ja een naar antwoord he, er zijn zelf vlinders die niet eens kunnen eten, die kunnen alleen maar paren en daarna weggggggggggg.........................
dat is triest als je net een lekker wijf( vent) hebt gevonden. ;-)