Kent er iemand de juiste naam van de plant die er bovengronds uitziet zoals prei en ondergronds een knol heeft zoals bij een tulp?

Is eetbaar. Het sap schijnt wondhelend te zijn. Vorstvrij te bewaren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

bedoel je venkel..misschien

Toegevoegd na 1 minuut:
aansterkend, eetlustopwekkend, krampen, spijsverteringsbevorderend, urinedrijvend, wondhelend, wormen, bronchitis, diarree, hoest, ogen, vermoeidheid, zwaarlijvigheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het knoflook is. Als je de knol uit de grond haalt dan moet je het toch kunnen ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knoflook ziet er toch van boven niet uit als prei ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knoflook heeft ook verschillende positieve eigenschappen. Zo zou knoflooksap bacteriedodend zijn en wond helend. Dus jij hebt ook gelijk +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je momenteel een knoflookplant en een preiplant uit de grond haalt dan zijn het dezelfde planten tot aan de knol. En ook de geur van beide planten is heel verschillend.