Wanneer mag ik pas verplante tomaten bemesten?

Ik heb zo juist mijn zelf gezaaide tomaten verplant in mijn serre. En nu vraag ik mij af van wanneer mag ik dit verplante tomaten beginnen te bemesten (vloeibare natuurlijk)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

als je nu verpot hebt in verse potgrond, dan heeft je tomaat voor 6 weken voldoende voeding.
daarna moet je voeding gaan toedienen.
dat is de officiele versie, maar persoonlijk zou ik een weekje eerder beginnen, omdat tomaatjes wel wat voeding lusten.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mag drie weekjes ook?
Rieneke1
11 jaar geleden
voor mij wel hoor ed, ben je dan niet bang voor een overdosis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedank om je reactie, maar ik heb mijn tomatenplantjes verplant in mijn serre en die aarde is niet nieuw in tegen deel er zit niets meer in dan alleen maar aarde. Want vorig jaar groeiden de tomaten ook niet super goed maar er kwamen wel lekkere tomaten aan.
Van daar mijn vraag vanaf wanneer nog ik bemesten bij zo juist verplanten tomaten? Ps toch bedankt om je tips. Hé
en idem voor Jasper hieronder ;)
De tomatenplant mag gerust iedere twee weken vloeibare voeding hebben, als hij eenmaal in de volle grond staat in de serre. Je moet er wel rekening mee houden, dat in de serre de tomatenplant snel groeit en een stok of een touw vanuit de hoogte waartegen de plant kan groeien is geen overbodige luxe want in de serre kan een tomatenplant wel twee meter hoog worden, mits je regelmatig de okselscheuten verwijdert, Je kunt ook de bladeren van onderaf verwijderen en zo de plant steeds laten zakken de de hoofdrank oprollen. zoals in een kas gebeurt.