Moet je worteldoek onder boomschors doen?

Ik vraag me af of er anders onkruid doorheen groeit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Het beste antwoord

Het beste is van wel!Maar na verloop van tijd gaat er tussen het boomschors zand zitten (dat door de lucht heen zweeft), waardoor er ook onkruidzaden kunnen gaan kiemen. Het voordeel wel is dat je met een hark alles om kan harken (frist ook het aanzicht op) en dan ben je er weer van af of je trekt het onkruid er met gemak uit (want dat scheelt ook met worteldoek eronder) zorg dat je de randen ook goed onderwerkt (bijv. onder bestrating of onder de palisade bandjes). Er komt dan ook geen onkruid meer langs de zijkant. De laag schors moet zeker 7 cm dik zijn voor mooi resultaat. Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is niet de bedoeling, de boomschors moet het beginnende onkruid juist afdekken en zorgen dat zaadjes niet ontkiemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boomschors dit om de zaadjes van bovenaf te beletten aan de aarde te komen en daar te kiemen.
Goede boomschors is een geimpregneerd tegen kiemen.
Alles wat eronder zit en een beetje krachtig kan erdoor groeien en ik weet dat worteldoek ook niet alle onkruid tegen kan houden.