Als je een grindpad wilt aanleggen met je dan van die matjes gebruiken die het grind vasthouden?

Wil een grind padje aanleggen in de voortuin, nu zie ik dat er van die speciale matjes voor zijn. Zijn die nodig ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
8.3K

Antwoorden (5)

Die matje houden het grind op de plaats en worden vaak toegepast als er er veel gelopen wordt over het grind.

Normaal wanneer het grind pad een goeie omsluiting heeft gaat het nergens heen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee doe MOET je niet gebruiken. Het kan als je het wilt.
Bij ons ligt een grindpad met als ondergrond gewoon bruin zand, dan anti worteldoek, en dan het grind. Blijft goed liggen.
11 jaar geleden
Die matten zijn niet noodzakelijk als je een grindpad wilt aanleggen.
Het is bedoeld om het grind op de plaats te houden. Of eigenlijk zelfs om er aarde in te strooien zodat je over een verstevigde grasmat kunt lopen of rijden.

Je grind op de plaats houden, en voorkomen dat het in de grond er onder verdwijnt, kun je beter doen met gronddoek er onder, en het opsluiten van je grindpad met stoepbanden of rolranden.

Veel succes ermee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kan u best wel gebruiken want het dient om te belteen dat uw grind dieper en dieper wegzakt anders zal telkens na een paar jaar moet bijvullen, vooral bij zware belasting, bv een oprit.
Bij ons is die oprit reeds 2 x bijgevuld omdat die na 2 jaar 5 a 10 cm gezakt is.
De kost van een grindpad zal u zeker uitsparen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet perse, het loopt wel fijner, zeker voor dames met hakken.

Worteldoek is een stuk belangrijker, ook als je grindmatten legt.
Dat is namelijk hetgeen wat voorkomt dat het grind de grond in verdwijnt.

Wordt er weinig over gelopen, dan zou ik alleen worteldoek gebruiken.