Groeit een hulstboom weer snel aan na grote snoei ?

Gisteren is een huizehoge hulst gesnoeid, door tuinmannen.
ziet er niet uit, maar ze vertelde mij dat Hulst zo weer aangroeit , klopt dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Het beste antwoord

Nou echt snel zal het niet gaan, het is nu al juni en al aardig richting de langste dag.
Na de langste dag is het voor de natuur nog een soort van tweede voorjaar, waar veel planten nog een nagroei geven.
Hij zal zeker nog wel dit jaar uitlopen, maar pas volgend jaar, flink gaan groeien.
Maar een gezonde hulst loopt altijd na het snoeien weer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook weer goed antwoord eddijst. ben er helemaal verdrietig van, hoe raar mijn boom er nu uit ziet.
Maar heb hoop op weer betere begroeiing na dit antwoord
bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja een kale hulstboom ziet er niet uit, net een kip zonder veren.
Waarom is hij eigenlijk zo rigoureus gesnoeid?
Was de boom uitgezakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij was enorm hoog en heel dun aan de bovenkant.
Komt misschien door de zeewind hier aan de kust.
Is nu bolvormig als een parasol geknipt, maar de drie stammen steken daar kaal bovenuit.
Tuinmannen hebben mij dit aangeraden, kon er zelf echt niet meer bij , maar heb wel spijt.zo lelijk,
Maar komt hopelijk weer goed. was ook omdat buren hadden geklaagd.onterecht , want qua licht nam ie niks weg..
Nou ja is gebeurd nu, de onderkant had ik altijd goe gesnoeid en daar was ie prachtig. stond al 40 jaar, dus was het misschien wel echt nodig , zal veel dood hou tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ben getroost.

Andere antwoorden (1)

dat klopt, hulst is een enorm snelle groeier, en verdraagt een stevige snoeibeurt prima.
Rieneke1