Aangeraden wordt om Lathyrus tot eind mei te zaaien.
We zijn nu 10 dagen verder.

Als je de zaadjes een handje helpt, kan het nog prima!
Daarbij de volgende tips:
-Laat voor het zaaien de zaden een nachtje weken in water.
-Zaai de zaden in goed bemeste grond; Het liefst goed losgemaakte oude stalmest. Dat is het allerbeste.
-Als de plantjes zo'n 10 cm lang zijn haal dan het topje van het plantje weg!
-Zorg ervoor dat de Lathyrus direct langs een klimvriendelijke achtergrond groeit, zodat het gelijk 'aan de slag kan'.

Kortom: Geen week meer wachten en bovenstaande tips in acht nemen. Dan zal het zeker goed komen!
Succes ermee.