Kan ik boerenkool planten verplaatsten?

Ik heb boerenkool gezaaid, de planten zijn nu 8cm hoog, maar ik heb nog geen plek in de moestuin. Kan ik ze tijdelijk in potjes verder kweken en straks overplaatsen in de moestuin?
..en wanneer kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Ze hebben eigenlijk nu de grootte om definitief op hun plek te komen. Je moet de grond heel nat maken zodat je de plantjes er met wortel en al kunt uittrekken. Zo doen de profs het. En dan poten en water geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, je kunt ze prima in potten over zetten, neem wel een flinke maat pot, b.v. waar de geranium's in staan.
Maar hooguit na 3 weken, moeten ze echt wel de grond in.
Het is nu een prima tijd er voor, het is nat en koel.