Hoe krijg ik vliegjes uit mijn groene bak met de warmere temperaturen?

Ik heb al dingen geprobeerd als bleekmiddel, chloor, terpetine en tal van dat soort standaart dingen die je in huis hebt staan. Ik snap er niets meer van, die gore beesten leggen straks binnen de kortste keren weer eieren en dan zit alles weer onder die gore larven etc...

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik was hem al elke keer met water en sop als hij geleegd is, dat doe ik standaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
6K

Het beste antwoord

Zonder vliegen geen eitjes.
Zonder eitjes geen larven.( maden)
Dus als je deksel zo goed sluit, dat er geen vliegen in kunnen is het probleem opgelost.
Kijk eens hoe hij sluit, is er ergens een kiertje, gebruik dan tochtband om dat af te dichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nadat de bak weer geleegd is, is het slim 'em eens goed te wassen met heet water en sop. Daarmee zal je al een heel eind komen, denk ik!

Toegevoegd na 11 minuten:
Toevoeging kwam pas later; het is ook raadzaam al het afval wat 'leeft', zoals vlees/vis, in een afvalzak te doen en goed dicht te knopen (in de supermarkt zijn zakken verkrijgbaar die bij het GFT-afval kunnen). Ook een aantal mottenballen in de bak hangen kan uitkomst bieden.

Toegevoegd na 12 minuten:
De groene bak uit de zon houden helpt ook, als dat niet mogelijk is kun je de bak open zetten in de zon, daar zijn ze namelijk ook niet bepaald van gediend!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik gebruik ook motteballen
in een nylonkousje stoppen, dichtknopen en met een knoop aan het handvat vastmaken.
als de bak geleegd wordt dan blijft het kousje hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een domme vraag, maar als je het aan het handvat hangt, komt de geur toch nauwelijks in de bak zelf?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kousje net lang genoeg maken.
die kniekousjes redden het net. anders een langer panty nemen, en er een stuk afknippen. maar je hebt gelijk: ze hangen vanaf de deksel aan de buitenkant over de rand en dan pas naar binnen toe
Wij hangen er 's zomers altijd een verdampingsbakje voor aan de centrale verwarming in, gevuld met water en een scheut azijn, nog geen vliegen erin gehad, dus dat werkt, niet vergeten eruit te halen als de container geleegd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'dus dat werkt' is natuurlijk wel wat snel geconcludeerd, misschien staat je bak nooit in de zon, of komen er sowieso nauwelijks vliegen voor... Hoeft niet perse door het scheutje azijn te komen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ook wij hebben zon en.... vliegen buiten, het werkt bij ons, als dat beter klinkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
crea had het vast niet geprobeerd als ze hiervoor nooit last van vliegen had gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je gelijk in!
container fris is een biologisch afbreekbaar reinigingsmiddel, wat door de geur tevens insectenwerend werkt.
heb er goede ervaringen mee.
Rieneke1
11 jaar geleden
Gewoon geen ranzige zooi in je groene bak gooien, maar in de zomer in de vuilniszak en de grijze in.

Dat is milieuvriendelijker dan alles wat je gebruikt tegen de vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op gras en tuintroep komen geen vliegen. Op etensrestjes soms zeer snel, dus die in de vuilniszak bij het gewone afval. Eventueel mixen:
laagje gras, dan eten, weer laag gras, dan zal je ook nergens last van hebben.