Als je een waterpomp in je tuin hebt geslagen en nu blijkt ie toch net niet diep genoeg te zijn,wat kun je dan doen om dit te verhelpen ?

Hij is nu op 8 meter diep geslagen,maar het water komt er met etappes uit, dit betekent dat het grondwaterniveau flucteert,eigenlijk zou hij nog wat dieper moeten bv. 1 of 2 meter,maar ik heb eigenlijk geen zin om weer een nieuw gat te laten maken van 9 of 10 meter. Kan ik op een andere manier zorgen voor een continue waterstroom. Ik heb een pomp die perfect pompt doch geen continue water.

Toegevoegd na 54 seconden:
flucteert=fluctueert

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is mogelijk dat het grondwater nog een "weg" moet vinden naar uw zuigleiding.
Ik zou u aanraden om eens water te steken in uw leiding, het kan zijn dat door de druk een doorgang gemaakt wordt naar het grondwater.
Eventueel een paar maal herhalen tot het lukt.
Zeker de moeite waard want bij ons is dit al eens gelukt.
Ik kreeg die tip toen van iemand die daar dag dagelijks mee bezig was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het allerbelangrijkste als je een pomp slaat, dat het aanzuigstuk in een grondlaag zit, die voldoende snel het water doorlaat.
Dus het liefst in een grindlaag.
Nu zit je ook in het grondwater, alleen is de grond niet poreus genoeg om het water dat jij er uit pompt, alsmaar aan te vullen.
Mogelijk moet je enkele meters verder omlaag, maar dat kan ook 20 m. zijn, dus niet voor het water maar voor een proreuze laag.
Kan ook zijn, dat je een aantal meters omhoog moet!
hier moet echt wel een deskundige bij komen, die daar verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kijjk,degene die dit gat heeft geboord doet dit overal binnen mijn gemeente en zei toen 8 meter.Het eerste jaar werkte de pomp perfect maar vanaf vorig jaar toen ik hem ging gebruiken ging hij pulserend doseren,het kan dus volgens mij niet aan de diepte liggen,want hij heeft correct gewerkt. Dus hoger of lager gaan zitten lijkt me niet echt de oplossing,althans in mijn optiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kon ik niet allemaal opmaken uit je vraag, is de peroon die hem voor je hebt verzorgd niet de man om het nu aan te vragen?
En mogelijk moet je hem doorspoelen zoals in het antwoord van depauwroger, zou dat eerst proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ging wat fout met mijn tekst: ja dat kon ik niet allemaal opmaken uit je vraag, is de persoon die de pomp voor je hebt verzorgd, dan niet de man om het nu aan te vragen?
En mogelijk moet je hem doorspoelen zoals in het antwoord van depauwroger, zou dat eerst proberen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja de man die de pomp geslagen heeft kwam met het verhaal dat het niveau van het water schommelde,maar kwam niet met een andere oplossing dan een nieuwe pijp te slaan,dus ga ik eerst kijken of het anders is op te lossen.