Het wil mij niet lukken om mijn hortensia te stekken. De blaadjes worden snel bruin. Hoe kan dit?

Ik gebruik een stek bak om te stekken en ze staan achter het raam in de zon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

het is niet goed voor een stek om in de zon te staan.
veel licht is wel gewenst, maar bij veel zon verdampen de blaadjes veel vocht, maar ze hebben nog niet de wortels om dit te compenseren.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals ik in de eerder gestelde vraag al heb verteld knip ik een stek van de moederplant en steek hem daarna direkt, zonder stekpoeder, in een grote bloempot. De bloempot wel buiten zetten, in de schaduw, goed vochtig, maar niet nat, houden. Dat moet lukken. Bruine blaadjes krijg je als de stek te nat staat (gerimpelde gekrulde blaadjes als de stek te droog/zonnig staat). Eind van de zomer moet je er een mooie plant bij hebben.Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik heb mijn hortensia een tijd terug in een bakje met potgrond met veel water gezet maar daar kwamen wel worteltjes aan ,wel goed nat houden