Welke grote terrasplant heeft weinig onderhoud nodig?

Ik zoek een winterharde plant voor in een flinke pot, die ca 1.70 hoog wordt en weinig water nodig heeft (vergeet ik vaak).

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat de plant ook een beetje dient om af te schermen is het belangrijk dat hij voller is dan bijvoorbeeld aan stam met wat takken of een paar blaadjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

je moet je watergeef probleem aanpakken door in de potgrond veel kleikorrels te mengen, die houden het vocht goed vast dat scheelt alweer. Neem een plant met gladde of smalle bladeren, die verdampen weinig. als ze ook als afscheiding moet dienen denk dan eens aan hulst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier heb ik zeker wat aan, bedankt!

Andere antwoorden (2)

ik vind bamboe in een pot super voor dat doel : kan nagenoeg tegen alles, heeft weinig water nodig en geeft een goed scherm.
11 jaar geleden
Winterharde palm... Trachicarpus... Leuk ding, wel bij extreme kou beschermen...
Levert ook leuke reacties op en geeft een tropische sfeer aan je tuin..