Mag een margriet (plant) gesplitst worden?

Ik zag bij het tuincentrum een grote ronde pot, vol met Spaanse margriet. Ik vind 'm te groot - kan ik 'm thuis in tweeen splitsen en over twee potten verdelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal moeten kunnen toch? Anders navragen aan werknemers in de tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die werden totaal onder de voet gelopen door het winkelend publiek, vandaag.

Het beste antwoord

Nee dat zou ik maar niet doen, het is geen vaste plant.
Als ze het zouden overleven, dan valt op zijn minst de bloei helemaal terug en kan het heel lang duren voordat er weer nieuwe knoppen in komen.
Een spaanse margriet is toch al een moeilijke plant om in bloei te houden.