Welke soort pad is dit?

Gisteren gevonden in mijn eigen tuin, is geen inheemse soort
die ken ik wel, de buik is wit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.5K
Amadea
11 jaar geleden
Toch kom ik er aldoor op uit dat het een gewone bruine pad is, Bufo bufo. Waarom denk jij van niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de inheemse doorten ken ik allemaal, in ons park leven de gewone pad en de rugstreeppad.

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk de Amerikaanse pad (Bufo Americanus); die heeft dezelfde donkere, bobbelige huid en een witte buik. Maar het zou net zo goed een gewone Europese pad kunnen zijn, want die lijkt erg op de Amerikaanse pad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_pad

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bufo_americanus1.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toadfells.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn eigen tuin en door mij aangelegde Rana park, leven veel amfibieën, waarvan de bruine kikker, kleine watersalamander en de rugstreeppad er van nature horen.
Vooral het park trekt veel liefhebbers, die ook wel eens wat voor me meenemen, zoals zeldzame planten en ook ssssss het mag niet.........amfibieën, zodoende leven er nu waterschildpadden ( rood en geel wang), groene kikkers, kamsalamanders, japanse vuurbuiksalamander , hagedissenen de groene pad uit Polen.
Zo een 15 jaar geleden ook 6 Amerikaanse padden, na een paar jaar zag ik er geen een meer, totdat ik in mijn tuin dit kleine donkere padje vond, maar kon op internet niets vinden en begon te twijfelen wat het dan was, we krijgen wel eens wat meer soorten.ssssssssssssssss, mag ook niet.....
Ik ben dus heel erg blij met je antwoord, nu weet ik zeker dat het de amerikaanse pad is, heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ik je links opnieuw heb bekeken, ben ik weer gaan twijfelen, want ik mis de rugstreep ( duidelijk te zien op de foto's), maar mogelijk is het diertje nog te jong, of is het een ondersoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond een oude foto van een pad uit Noord Amerika( 13 jaar geleden) die ik toen stiekem heb meegenomen en deze is het zelfde als de nu gevonden pad, ze hebben dus jongen gekregen, kan niet anders.
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Op wikipedia kom ik de Olijfpad en de Fowlers pad tegen,beide met een witte buik.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pad op je eerste link, klopt niet, de kleur is heel anders, je tweede link, kan ook niet, want ik weet inmiddels dat ze uit Noord Amerika komen en niet uit zuid Amerika.
Wel dank voor je moeite, daarvoor een plus.