Orchidee heeft kleverige korreltjes op de bladeren,wat kan het zijn,en wat is er aan te doen?

Het is geen luis,en de planten bloeien prachtig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het een vloeistof, die door de plant zelf wordt afgescheiden om insecten te lokken, die voor bestuiving zorgen. Er is niets aan te doen, maar het kan ook geen kwaad. Als het erg irriteert zou je bladeren met een vochtig doekje schoon kunnen maken, maar dat is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook 4 orchideeën staan, waarvan 1 kleverige druppeltjes aan zijn bladeren heeft, haal hem net uit zijn buitenpot en bleek dat hij in een laagje water stond, dus te nat.
Mogelijk is dat de reden van dat plakkerige spul.
de andere drie hebben het niet, maar staan ook niet te nat.
Er zijn wel meer soorten planten die gaan ' zweten' als ze te veel water krijgen ( Dieffenbachia b.v.).