Rhododendron krijgt andere kleur, kan dat?

Vorig jaar een mooie lila rhododendron gekocht, en dit jaar komen er paarse bloemen uit, hoe kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
7.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
die van mij was rose met ,maar is nu helemaal wit,ben ik niet blij mee

Het beste antwoord

Veel Rhododendron soorten worden geënt op een sterker groeiende soort.
Dat betekend dat het onderste deel van de plant+ de wortels een wilde soort zijn.
Deze wilde soort bloeit paars.
Soms gebeurd het, dat de onderstam ( wilde soort) ook gaat uitlopen en er zo twee kleuren bloemen aan de zelfde plant komen.
Omdat de onderstam veel sterker groeit, is het mogelijk, dat die de geënte soort gaat overheersen en er alleen maar paarse bloemen aan komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
zondag
11 jaar geleden
Wat nou min? Plus hoor Ed!

Andere antwoorden (2)

ik heb mij laten vertellen door de verkoper in het tuincentrum, dat het komt door hoe zuur de grond is, daardoor kan de kleur veranderen van de rhododendron en de hortensia
Daar valt weinig aan te doen, of je zou het kunnen proberen met kleurkorrels, te koop in het tuincentrum
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze rodo is rood begonnen,en is nu bijna wit.
Dat heeft dan wel 15 jaar geduurd,maar ik zie het overal om mij heen.In alle tuinen veranderen de kleuren van de rodo,s
Denk dat het te maken heeft met de grond soort,en de voeding die ze daar uit halen.
burgos