Het is een type parasolboom.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een voorgeleide boom in een dakvorm.
Zoals men Dakplatanen en dakmoerbeibomen heeft.
Ze geven u schaduw en verkoeling. U plant ze vrij gemakkelijk zelf.
De meeste zijn niet zo zwaar en goed te vervoeren op kleine aanhangers. Naast dakplataan en dakmoerbei worden ook minder bekende bomen zoals daklinde, dakeik, dakcarpinus, dakprunus en dakamberboom gebruikt als een natuurlijke parasol.
Al deze dakvormige bomen zijn als vers voorgeleide dakvorm/dakboom en meerjarig voorgeleide dakvorm/dakboom te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, maar is het nu een plataan of een moerbei of een daklinde of dakeik of dakcarpinus, prunus of amberboom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle: dat valt niet op te maken uit de foto. Dan moet er echt een foto bij van blad, knop, of stam (van dichtbij).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhh ja daarom is dit antwoord dus fout, zie mijn reactie in de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dus ook echt niet waarom mensen een plusje geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aimeeTJE geeft het type boom, en dat is het enige dat te zeggen is op basis van de foto. Daarnaast noemt ze een aantal bomen die vaak als parasolboom worden gebruikt.
Het is dus niet echt een antwoord op de vraag, want dat is niet te geven op basis van deze foto, maar wel een antwoord voor zover dat te geven is op basis van deze foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het is en blijft een reactie, geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel, maar de vraag IS niet te beantwoorden zoals ie nu gesteld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je dus om verduidelijking vragen in de reacties (zoals ik netjes gedaan heb) en geen algemeen antwoord geven. Let wel: het antwoord is niet gegeven door een beginner!

Andere antwoorden (2)

zonder bladeren is het moeilijk zeggen, maar aan de stam meen ik te kunnen zien, dat het om een catalpa gaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Catalpa
ik houd me aanbevolen voor andere meningen, als ik het mis heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziet er uit als een dakplataan, de Platanus acerifolia dus.