Heb een mini kersenboompje staan die nu bijna in bloei is,Vorst op komst wat nu?

Overleven de bloemen dit of dit jaar geen kersen,hij is erg klein 60cm.Vorig jaar voor het eerst kersen niet veel maar toch.Nu voorspellen ze weer vorst.Gewoon zijn gang laten gaan of iets doen? En zo ja wat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Het beste antwoord

Ha, ha, we hebben de zelfde!
Ik heb er ook twee staan, die nu ook half open zijn.
Heb er een bouwwerk met palen en draad omheen staan, met daaroverheen, windbreekgaas, anders zijn de kersen voor de vogeltjes.
Onder het windbreekgaas, blijft het iets warmer dan er buiten, hopelijk is dat voldoende.
Vlak voor het donker wordt, de kers nat spuiten helpt ook vaak.
Bij het bevriezen van water, komt warmte vrij en meestal net voldoende om de bloesem niet te laten bevriezen.
Een lichtslang of buitenkerstverlichting er door heen hangen en laten branden werkt ook prima, het beetje warmte is net voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi ed met dat bouwwerk zie je het boompje dan nog wel HAAA.wil er eigenlijk niets overheen doen.Als de vogels eerder zijn dan mij heb ik pech.Voordeel is dat hij klein is dus met 2 katten hier minder kans op vogels die gaan snoepen al hoewel .veel vogels weer deze winter in de tuin.Kers is heerlijk zoet met een hard knapschilletje zal ik maar zeggen.Weet je de naam misschien heb hem al een paar jaar in de tuin en vorig jaar dacht ik word niets dus weg.Geen kersen en je raad het al hij dacht o jee dus bloemen en een paar kersen .Lijkt erop dat er dit jaar meer gaan komen,zit vol!!Denk dat ik voor het natspuiten ga.In elk geval een plus voor beide
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik heb een heel bouwwerk gemaakt, maar het is in mijn groentetuin en er staan nog twee andere soorten kersen, rode bessen en kruisbessen in. ( 5x7 m.)
Als de merels ze ontdekken dan ben je de kersen kwijt, die beginnen bij licht worden totaan donker.
In ons park staat een grote kersenboom, die ieder jaar vol kersen zit, het gaat heel lang goed, totdat de eerste gaan kleuren, daarna is de hele boom binnen twee dagen LEEG!!
En er lopen hier veel katten.
Gooi er anders een net over heen voordat ze rood worden. Vorig jaar de eerste kersen gehad aan mijn dwergkersen, weet geen namen meer, helaas.
Het gaat mogelijk maar om twee koude nachten deze week, kerstboomverlichting gaat trouwens ook prima.
Lampjes geven voldoende warmte om ze te beschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de kerstboomverlichting weer even uitgepakt ZUCHT.Katten staan heel vreemd te kijken van wat is dit voor licht in de duisternis.Hoop dat het zo goed komt want de kersen zijn super lekker en nog een voordeel je hoeft geen lader op om ze te plukken.Als ze rijp worden misschien een net erover maar kan nog even zonder .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook nog een kerst CD tje? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cd tje opgezet en wat denk je ?? Begint hier te regenen HHAA 2 vliegen in 1 klap!!Komt vast goed .LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hier ook regen, geen CD tje opgezet, kersen staan bijna te bloeien. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee was grapje van cd .Maar hier ook de kersen bijna in bloei.En met dit weer bewolkt en regen moet ik nog zien dat het gaat vriezen.Maar in elk geval beschermt tegen de kou/vorst die er misschien aan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog tot na Pasen kans op nachtvorst, maar met jouw lichtjes er in kan je niets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de verlichting eruit gehaald niet meer nodig denk ik.bedankt voor het meedenken !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal bedankt denk dat het goed komt.

Andere antwoorden (4)

Nar spuiten met water, dan kunnen de bloesems niet bevriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga het proberen!!! + van mij.
Gewoon laten gaan. Bomen zijn best bestand tegen een nachtvorstje. De helft van de bloesem zal eraf vallen, blijft genoeg over. De natuur moet zijn loop hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon s,nachts even een plasticje over heen doen,voor de zekerheid.
burgos
12 jaar geleden
Enkele emmers water er onder zetten en verder niets doen. Zeker niet afdekken met plastic folie, want hier staat de wind dan stil en zal het harder vriezen dan dat de bloesem in de open lucht staat.