Veenmollen, hoe bestrijden?

Veenmollen zijn beschermd. Is er een diervriendelijke methode, zonder gif of zo, om ze te bestrijden / weg te jagen? Voor de duidelijkheid: veenmollen zijn géén mollen! Lijken eerder op een soort krekels en graven op zo'n 15 cm diepte lange gangen, dwars door alle gewassen heen (wortels, aardappels, bietjes, etc).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Amadea
12 jaar geleden
Beschermde dieren mógen niet bestreden worden, dan ben je strafbaar!
Cryofiel
12 jaar geleden
Beschermde dieren zijn beschermd omdat ze zeldzaam zijn. Een zeldzaam dier kan nooit grote schade aanrichten - daarvoor moeten ze talrijk zijn. Ik zie dus geen reden om aan bestrijding te denken.

Antwoorden (1)

Met nematoden (een aaltje soort) kun je de aantallen veenmollen reduceren tot een aanvaardbaar niveau. Voor 20M² ben je € 20,-- kwijt. Bij grotere oppervlaktes betaal je minder. Zie voor meer informatie mijn bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe mij dan maar een groter aantal voor minder geld!