mijn pruimenboom raakte in december al licht in de bloei. Nu zijn de knoppen doodgevroren. Loopt mijn boom nu gevaar op doodgaan?

ik heb de schors van een takje gekrabt en zie een geelgroenig laagje. Had dit nu al frisgroen moeten zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De boom gaat niet dood, helaas zal hij dit jaar geen vruchten dragen.Ik heb 3 pruimen bomen die deze winter hebben doorstaan, zitten vol knop die willen openen de abrikoos staat al vol op in bloei. Gr Louis

nee hoor, de boom zelf heeft daar geen last van. Hooguit de oogst omdat de vruchtknoppen stuk kunnen vriezen.

De pruimen moeten nog gaan bloeien dus zal je toch iets anders hebben staan dan een pruim. Mogelijk de winterbloeiende prunus, die bloeit in dec. en vaak in het voorjaar nog een keer. Maar door de strenge vorst, kan dit voorjaar mogelijk zonder bloemen zijn. Als je een foto kan laten zien van een takje, kan ik het je zeggen. Overigens, moet er nu al kleine knoppen zichtbaar zijn, die beginnen uit te lopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100