Mijn geraniums zijn in de serre deze winter erg hoog geworden(opgeschoten?)Kan ik ze nu nog terugsnoeien en hoe?

geraniums nu wel of niet snoeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Antwoorden (3)

Als ze in de serre staan moet je ze nu terug snoeien.
Snoei tot op 20 cm,en geef je steeds een beetje
planten voeding,dan bloeien ze van de zomer
weer als een tierelier.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
ja hoor knip ze maar lekker terug.
De helft tot wel twee derde kan je er wel afknippen.
Alle blad die ze nu al hebben gevormt ben je toch kwijt als ze straks buiten komen( zonnebrand)
Dan staan ze een tijdje zonder blad, maar na een week of drie zullen ze dan weer gaan uitlopen, aan de droge kant houden en zo licht mogelijk, ze moeten nog wel 6 weken binnen staan, dus eigenlijk moet je de groei zo veel mogelijk afremmen, dan bloeien ze straks veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag een geranium rustig terugsnoeien. Je kunt ook de laatste zijscheuten er af breken en deze in een glas water zetten. Ook de teruggesnoeide takken kun je in een glas water of in de vochtige potgrond zetten in een warme ruimte en na verloop van een week of drie, vier, zullen al deze takken en scheuten wortel schieten en zo heb je nieuwe geraniums.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stekken is vaak nog beter dan de oude planten bewaren.
+