Hallo allemaal We hebben nu een garage die er nu een jaar staat de het hout is in een bad geweest,nu moet het geverfd wat voor verf kan daar op?

Dus gewolmaniseerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Omdat het hout relatief vochtig zal zijn, kan je het beste een vochtregulerend verfsysteem gebruiken.
Dit betekent een transparante of dekkende beits, een éénpotssysteem, of schakelverf.
Gebruik je een hoogglansverf, dan sluit de verf te veel af, waardoor het vocht uit het (kern)hout niet kan ventileren, met onthechten / bladderen als gevolg.
Als je de garage -nu één jaar na plaatsing- wilt gaan schilderen, is het ideaal om -in het voorjaar bij goed weer- de kwast ter hand te nemen. De inhoudstoffen van het gewolmaniseerde hout hebben voldoende tijd gehad "uit te wasemen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel dank voor uw uitleg. Geert

Andere antwoorden (3)

Als het goed geimpregneerd is hoeft het helemaal niet geverfd te worden. Je kunt het met alle verf aflakken of beitsen. Als je het eenmaal geverfd hebt moet je die laag wel blijven onderhouden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het onderhoud hangt wel af van de manier van verduurzamen. Als het hout alleen in een bad is geweest of onder druk geimpregneerd is, is wel een verschil. Wolmanisering van hout staat in een slecht daglicht door de chemische stoffen die gebruikt zijn.

Maar onafhankelijk van de methode die is gebruikt, overschilderen kan met elk type lak of beits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een mooi resultaat?
Transparante beits,of dekkende beits.
Geen lak verf nemen dat is te veel onderhoud.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Alle hout dat buiten staat heeft invloed van het vocht.
Het hout van jou, zou zonder behandeling een jaar of 10 meekunnen gaan.
Wil je het verven, neem dan watergedragen beits en geen verf.
Watergedragen beits heeft geen last als er nog vochtige plekken aan het hout zijn, want ook daar hecht het uitstekend op. ( bijna beter zelfs)
Ik zou transparant nemen dan zie je het de houtnerven er nog goed doorheen.
Zou je verf nemen, dan krijg je sneller rotte plekken en bladders.
Wil je het na een paar jaar overschilderen met beits, dan gaat dat erg makkelijk en snel, veel sneller dan verf.