Hoe moet ik dit met mijn violen ( bloemen) doen?

Gister hele mooie violen gekocht en ze gelijk in de potten in de tuin gezet , maar volgende week gaat het weer vriezen en ik wil niet dat ze kapot gaan vriezen , naar binnen halen of in de schuur is geen optie , wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Violen zijn winterhard, hooguit gaan de bloemen even slap op de grond liggen, maar als het weer boven nul is, komen ze weer overeind.
Dus lekker buiten laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij zijn ze na de vorst helemaal afgestorven. Dus winterhard, ik heb zo mijn vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik gekloof het dat komt door de zeer bijzondere winter die we gehad hebben, eerst maandenlang geen vorst en geen sneeuw, met veel te hoge temperaturen, dus ging alles al een beetje groeien en toen ineens naar min 10 tot meer dan min 20.
De kleinbloemige hebben het meestal overleefd, maar de grootbloemige niet.
Komt ook nog bij, dat tegenwoordig de violen veel in kassen gekweekt worden en vroeger alleen buiten.
Uit de kassen zijn minder winterhard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleinbloemige zijn bij mij ook afgestorven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ver onder nul is het bij jouw geweest?
Hier was het koudste -11 graden.
Dat kleinbloemige bevriezen is erg zeldzaam.
Maar voor de erge vorst was het regelmatig meer dan 10 graden boven nul en bij 10 graden gaan veel planten groeien.
Er zij bijna zeker ook veel rozen bevroren en nog heel veel andere soorten tuinplanten, over een maand weten we meer.
Violen zijn een van de sterkste eenjarige plantjes die er zijn. Maar mocht het gaan vriezen dan kan je de plantjes afdekken met wat noppenfolie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot min 6 tot min 7 is geen enkel probleem.
De violen mooi buiten laten staan, er kan nu niets meer mee gebeuren, want mocht het nog enkele nachten vriezen, de violen kunnen er goed tegen. Bij een tuincentrum waar allerlei violen verkocht worden staan ze gewoon buiten te koop en volgens de bloemist blijven ze ook buiten staan.