ik heb buiten laurier staan en de boventakken zijn kapotgevroren, zou deze nu helemaal kapot gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.4K

Antwoorden (4)

Als het allee een paar takken zijn, zal het wel meevallen, gewoon even afwachten,als hij gaat uitlopen kun je de bevroren takken wegsnoeien
12 jaar geleden
Een boom/struik/plant gaat pas dood als de wortels zijn bevroren en niet de takken. In het voorjaar kun je de dode takken wegknippen en dan is er niets meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laurier is in het algemeen goed wintervast. Goeie kans dus dat de schade heel veel mee valt, en dat het erger lijkt dan dat het is.
Maar zelfs in het ergste geval, dát er een paar takken bevroren zijn, dan loopt hij verder naar beneden wel weer uit.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laurier is helemaal niet winterhard. Je moet hem bij vorst binnenhalen.
Die kans is erg groot. Een laurier is geen plant die tegen vorst kan. En aangezien het hard heeft gevroren is de kans groot dat hij dood is. Hij moet vorstvrij overwinteren in bv een schuur.