Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn bevroren plantjes het bete oplappen? Ze staan in bakken op het balkon.

Omdat ik binnen geen plaats had heb ik ze tijdens de vorst buiten laten staan maar nu hangt dus alles slap. het gaat om geraniums en sundaville red.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
9.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

op het balkon vriest het minder dan op de grond, het kan zijn dat ze toch dood zijn maar, je kunt het toch proberen om ze tot net boven de grond te snoeien en ze op een plaats op het balkon te zetten waar de zon het eerst cq het langst staat, vergeet niet om water te geven ookal is het winter ! succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kun je niets meer aan doen helaas. gewoon alles weggooien en in het voorjaar opnieuw beginnen.
En komend najaar ruim je ze wer op en zet je winterviolen in die bakken, die kunnen wel vorst verdragen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
daar valt niets meer aan op te lappen helaas.
deze planten zijn niet winterhard, en na zo'n vorstperiode als we achter de rug hebben kan je ze weggooien.
ik ga er hierbij van uit dat je met geraniums pelargoniums bedoelt.
tuingeraniums zijn wel winterhard, maar nu boven de grond afgestorven.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Geranium's kunnen wel 2 a 3 graden vorst hebben, maar de meeste zomerplanten totaal niets, dus is alles gewoon dood.
Eigenlijk niet zo erg hoor, koop je eind april gewoon nieuwe, die dan al net gaan bloeien.
Wil je je eigen planten binnen overhouden en het zal lukken, bloeien ze pas maanden later en is het pas zomer als ze echt mooi zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding