Welke winterharde planten zijn het beste voor in balkonbakken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb momenteel kleine buxussen in mijn balkonbakken,maar na verloop van tijd zien ze er niet meer zo mooi uit.
Welke winterharde planten kan ik ook nemen die het hele jaar begroeid zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze site. Alles over winterharde planten.
http://www.tuinadvies.nl/bloembakken_winter_opvullen_planten.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel iljachienna.

Het beste antwoord

Allereerst moet je eigenlijk voor deze groep planten een wat grotere bloembak gebruiken, waar meet potgrond in zit dan de gangbare bloembak.
Ook moeten de planten op tijd voeding hebben, dus moet je zo af en toe, bij mesten.
Geschikt voor winterbeplanting, zijn } Dwergconiferen in heel veel soorten, Hebe in heel veel soorten, Euonymus in heel veel soorten, wintergroene Veronica in div. soorten, winterbloeiende heide in heel veel soorten, Ilex crenata in soorten, kleinbloemige winterviolen in soorten, dwerg Osmanthus in soorten, tuin Azalea's in soorten, Iberus snowflake, Lavendel, Santolina, Tijm in soorten, Marjolein, Rozemarijn.

Wel zou ik nog even wachten, het gaat heel hard vriezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dank je Ed,wanneer kan ik dit het beste doen denk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra de winter is afgelopen, het echte vriesweer dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal dan wel rond april zijn denk ik. Weet je ook welke planten ik moet nemen waar geen wespen op af komen want met die buxussen is het een ramp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verwar je wespen niet met zweefvliegen?
of er moet dopluis in de buxus zitten die een zoete stof afscheiden.
Er zij erg weinig planten waar wespen op af komen, bloeiende klimop wel en nog een paar zeldzame wilde planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het zijn echt wespen,met van de lange zwarte voelsprieten. Ik denk dan dat er inderdaad dopluis in zit want de wespen kruipen er helemaal tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, dan moet je ze wel heel erg verwaarloosd hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan kloppen,ik heb dan ook geen groene vingers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden,maar ik vindt deze de beste.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je ze te weinig of niet goed bemest hebt want buxus zou het juist prima moeten doen. Als het niet lukt: kies eens voor hebe (en dan een winterharde soort) zoals Hebe 'La Séduisante'. Dit is een laagblijvende, vorstbestendige struik. Het blad is dik en matglanzend groen. Bloeit wat onregelmatig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal buxussen die gaan verdorren en eens wat anders is ook wel leuk.
Ik heb de plant bekeken die je door gaf en vind deze ook wel leuk,maar hoe lang en vanaf wanneer heb je dan de bloemen eraan? +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staan (onderaan) meer soorten die winterhard zijn: http://www.neerlandstuin.nl/struiken/hebe.html (goed kijken dus) . Wanneer en hoelang je bloemen hebt is mij ook wat onduidelijk, sorry. Wij hebben wel hebe's maar dan soorten die niet groen blijven in de winter maar de bloeiwijze is wel heel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga eens speuren op die site.
Bedankt!
Coniferen zijn ideaal voor een balcon,in alle hoogtes te koop .Je kan je bakken ook opvullen met winter heide,
verschillende kleuren,staat erg fleurig.Wil je nog wat anders loop ff een tuincentrum binnen, die mensen geven je alle adviezen.

Toegevoegd na 13 uur:
Ze zijn er ook nog in alle kleuren he,van groen naar geel en alles daar tussen.Zet in elke bak een ander kleurtje, let wel op dat je niet het grote soort neemt, das niks voor een balcon.
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+