Wat kan ik het beste met mijn bloembollen doen?

Ik vond in de schuur nog zakjes met narcissen- en sneeuwklokjes-bollen. Wat kan ik hier het best mee doen? Wachten tot het najaar en dan in de grond zetten? Of nu gewoon in de grond zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Het beste antwoord

Gewoon nu in de grond zetten, heb ik 2 weken geleden ook gedaan en ze komen nu al boven. Als je langer wacht denk ik dat ze teveel uitdrogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je loopt ook nog kans dat ze gaan schimmelen en dan kun je ze echt weggooien.
Het enige risico wat je loopt is dat ze misschien iets minder hoog en uitbundig zijn dan normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

voor alle bollen en voorjaarsbloeiers geld,

zo snel mogelijk in de grond. de narcissen ed. moeten nog gebruikmaken van een stuk van de lente na de bloei, om weer voorraden op te slaan voor de bloei volgend jaar. als je een pot narcissen hebt of zoiets dergelijks, kun je het beste alle bolletjes los van elkaar poten, en een stukje van elkaar af. de bolletjes vormen nieuwe bolletjes, en die krijgen daardoor ook voldoende ruimte. na een jaar of twee zijn er allemaal bolletjes tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon de grond in en zo snel mogelijk. plant ze in groepjes.
n.a.w. krijg je er dit jaar geen bloemen meer in maar volgend jaar zullen ze normaal ontwikkelen en bloeien.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Als de bloembollen nog niet te ver zijn uitgelopen en ze in een koude schuur hebben gestaan, dan kun je de narcissen nog planten. Voor de sneeuwklokjes zal het echt te laat zijn. Mocht je volgend jaar nieuwe bloembollen willen hebben: wij geven je hierbij 10% korting!

Groet, Jan www.bloembollenkopen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze natuurlijk nog in de grond zetten,maar hoelang lagen ze al in de schuur? Ze drogen erg uit als je ze koopt en ze niet plant dus maar hopen dat ze het gaan doen want een uitgedroogde bol is vaak verloren en komt niet meer tot bloei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snel planten nu, dan heb je over 3 weken prachtige bloemen