Een Ginkgo staat ca 2m van achtergevel en vangt te veel licht. Eigenaar heeft gevraagd uit te toppen. Is nu ca. 8m hoog. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (1)

Mogelijk heb jij zelf de Ginkgo geplant, als dat zo ie, dat moet je hem ook onderhouden, wat dat ook mag inhouden.
Heb jij hem niet geplant, dan is de eigenaar er verantwoordelijk voor, maar ziet mogelijk in jouw een makkelijk en goedkope oplossing.
En heeft het gewoon aan je gevraagd.
Een Ginkgo laat zich makkelijk snoeien, wel heb je een lange ladder nodig, die zal je vast niet hebben, vraag het dan aan de eigenaar, dan leg je het probleem eigenlijk weer bij hem neer.
Mocht je de kop er uit zagen, snoei dan ook wat van de lange zijtakken weg, dan komt hij nog een beetje in model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ditzelfde hebben wij op aanvraag van de buren laten doen bij een berk. Op die hoogte moet dat wel met klimtuig en door een vakman gebeuren. Kost een paar slordige centen, maar je voorkomt wel een ziekenhuis opname.
Gast 93289, informeer eerst naar de prijs, dan kan de buurman meebetalen.