Mijn bollen gedragen zich vreemd! Iemand enig idee van dit verschijnsel.....?

Als vogelvriend zorg ik natuurlijk in de wintermaanden voor de inwendige vogel. Mijn vetbol wordt echter langzaam groen. Kan dit kwaad voor al die musjes, roodborstjes, koolmeesjes en alle niet genoemde gevederden.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ook wij Moolkeesjes lusten wel eens een groen blaadje! Heb dank daar voor. Gelukkig kunnen mijn gevederde vriendjes instinctief beoordelen welke sprietjes wel en welke niet goed voor ons zijn.
De slechte ignoreren we gewoon en de zaadjes? Ach, die pikken we we wel tussen het groen uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zaad dat in de bol zit komt uit!
De zachte weersomstandigheden in combinatie met de regen zorgen dat dit kan! Wel grappig!

Toegevoegd na 57 seconden:
En nee dit kan geen kwaad,het zijn gewoon grassprietjes e.d.
12 jaar geleden
Van Phalaris (rietgras, kanariegras) worden de glanzende strogele zaden gebruikt voor vogelzaad. Dat gras wordt kanariegras genoemd omdat het veel wordt gebruikt als voer voor kleine vogels. Om de verse groene spruiten ervan te eten kan dus echt geen kwaad voor het gevederde volkje!
Amadea
12 jaar geleden
In de natuur pikken ze ook zaadjes tussen de plantjes vandaan, dus ik zou me er totaal niet druk over maken.

Kijk, als het nou mensen-voer was, dan zou ik me er wél druk over maken, maar dat is een ander verhaal..