Neerslag of ongedierte / ziekte op de geraniums ?

Òp mijn tuin Geraniums heb ik een soort korrelige substantie aangetroffen.
Het lijkt op zout of fijn zand.
Eerst dacht ik natuurlijk aan gewoon stof die door het noodweer van de afgelopen dagen is neergedaald op de planten.
Maar omdat er de laatste week behoorlijk veel bloemen afvallen zou het ook een aandoening kunnen zijn die niets met weersomstandigheden te maken hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Als het heel hard regent, met hele grote druppels of het hagelt, dan klettert dat op de tuingrond tussen de planten,hierbij spettert de grond omhoog en valt met het opspattende regenwater op je planten, het water droogt weer op en je grond( fijn zand) blijft achter op het blad van de planten die dicht bij de grond groeien.
Indien het na zo'n kletterende bui weer even gewoon regent, dan spoelen je planten weer schoon ( meestal) en zie je er niets van.