Ik plaats een serre in mijn tuin. Hoe bescherm ik die tegen ongelukken en spelende kinderen ? En tegen storm?

Is een haag van toepassing.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Gebruik geen glas maar van die dubbele platen van kunststof,( dacht polycarbonaat )veel sterker dan glas, kan niet breken en isoleert ook nog eens wel 5x zo veel dan glas.
geen verbranding van planten in de serre en een betere lichtverdeling..
Heb er zelf een kasje van.
De constructie moet natuurlijk wel sterk genoeg zijn tegen windkracht 10, anders vindt je hem straks in de tuin van de buren, of een straat verder.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ben even een stukje wezen halen, kan je zien wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een lage buxushaag zetten, groeit traag, wintergroen, vormt een natuurlijke buffer tegen al te enthousiaste kinderen, evt een smalle boreder tussen glas en buxus, makkelijk voor 't onderhoud van je ramen.

Toegevoegd na 1 minuut:
border....evt met laagblijvende bodembedekkers...of gras zo breed als je grasmaaier.