De kerstboom met kluit pokon geven?

Zal dat helpen tegen uitvallen? En wat helpt nog meer tegen uitvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Het beste antwoord

Nee. Pokon geven heeft absoluut geen nut. Wat wel helpt is de boom een zo vohtig mogelijke lucht geven. Bv door de boom een paar keer per dag te sproeien met een plantensproeier.

Een boom met kluit overleeft slechts zelden een kerstperiode binnen: De bomen worden mestal vrij hardhandig uit gegraven waarbij veel wortels verloren gaan. Vervolgens worden de bomen binnen geplaatst en krijgen daar een klap vanwege de warmte en extreem droge lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee dat helpt niet, wel met kluit en al , binnen in een emmer water zetten, maar er zullen na een week toch altijd wat naalden afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit vallen dat houd je nooit
tegen, de lucht in huis is zo
droog,daar kan een boom
niet tegen,kluit goed in het
water houden, meer kan je
er niet aan doen.
burgos
12 jaar geleden
pokon zou ik niet doen, want de boom zit nu in een rustfase.
als hij de kerst overleeft, zal hij pas in het voorjaar weer voedingsstoffen nodig hebben.
je boom heeft vocht nodig, zowel via de wortels als via de lucht.
helaas kan je hem niet vernevelen, dat zou het mooist zijn.
beperk de schade maar door hem niet al te lang binnen te houden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Pokon heeft totaal geen zin.
De boom vernevelen lijkt me niet verstandig, gezien meestal elektrische verlichting, daarnaast versieringen die smerig worden (of je wilt volgend jaar nieuw kopen)

Wat je wel kunt doen is de kerstboom langs de stam water te geven, van boven naar beneden.
Let er dan wel op: Sommige takjes staan wat naar beneden, daar loop het water dan af, dus het komt naast je mand, of waarin hij ook staat.
Dus als je een houten vloer heb is dit NIET aan te raden.